Rekrutacja

Proces rekrutacji składa się z następujących etapów:

I ETAP – Znalezienie usługi/operatora

  1. Utworzenie profilu instytucjonalnego w BUR oraz profilu indywidualnego w BUR osoby kierowanej na usługę,
  2. Przeglądanie ofert usług rozwojowych zamieszczonych w BUR nie wymaga rejestracji. Konieczność zarejestrowania się (dobrowolne i bezpłatne) w systemie BUR warunkuje możliwość skorzystania z usług rozwojowych.
  3. Przedsiębiorca dokonuje swobodnego wyboru usług rozwojowych odpowiadających na potrzeby rozwojowe danego przedsiębiorstwa lub jego pracowników.
  4. W przypadku zapotrzebowania zgłaszanego przez przedsiębiorcę na usługi rozwojowe, które w dniu zgłoszenia nie są dostępne w systemie BUR, możliwe jest złożenie przez przedsiębiorcę zamówienia na konkretną usługę rozwojową przy wykorzystaniu funkcjonalności BUR.
  5. Usługa/Usługi, która/które zostają przez Przedsiębiorcę zgłoszona/zgłoszone do dofinansowania w formularzu zgłoszeniowym Przedsiębiorcy nie powinny rozpoczynać się wcześniej niż 30 dni roboczych i kończyć później niż 3 miesięcy licząc od dnia złożenia Formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy na stronie internetowej projektu. Na końcowym etapie realizacji projektu, za zgodą IZ FEW, Operator może określić również ostateczny termin zakończenia usług rozwojowych. Operator informuje o ostatecznym terminie zakończenia usług rozwojowych w realizowanym przez niego projekcie na swojej stronie internetowej.
  6. Operator na wniosek Przedsiębiorcy może w uzasadnionych przypadkach wydłużyć termin na realizację usługi maksymalnie do 3 miesięcy.

II ETAP – Nabór Formularzy zgłoszeniowych

  1. Rejestracja konta Przedsiębiorcy w systemie rekrutacyjnym dostępnym na stronie projektu. Rejestracja w systemie jest obligatoryjna dla każdego przedsiębiorstwa, które jest zainteresowane złożeniem dokumentów
    u Operatora. Rejestracji w systemie poprzez założenie konta Przedsiębiorcy należy dokonać przed datą wypełnienia Formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy i przesłaniem go do Operatora.
  2. Przedsiębiorcy zainteresowani otrzymaniem wsparcia na konkretną, już wybraną/wybrane usługę/usługi rozwojową/rozwojowe składają, za pośrednictwem formularza online dostępnego na stronie http://www.podregionleszczynski.pl wypełniony Formularz zgłoszeniowy Przedsiębiorcy.
  3. W wersji elektronicznej Przedsiębiorca przesyła wyłącznie skan podpisanego Formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy. Za dzień złożenia Formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy uznaje się dzień, w którym formularz zostanie wysłany za pośrednictwem strony http://www.podregionleszczynski.pl.
  4. Oryginalny Formularz zgłoszeniowy Przedsiębiorcy należy dostarczyć wraz z załącznikami na adres mailowy wskazany na stronie internetowej podpisany elektronicznie w terminie 3 dni roboczych lub w wersji papierowej na adres biura przypisanego Operatora w terminie 4 dni roboczych.
  5. Formularze zgłoszeniowe złożone poza terminem rekrutacji, podanymi na stronie internetowej, nie podlegają ocenie w procesie rekrutacji.

III ETAP – Ocena formalna Formularzy zgłoszeniowych

  1. Złożone Formularze zgłoszeniowe są weryfikowane i oceniane przez Specjalistów ds. rekrutacji maksymalnie w ciągu 10 dni roboczych od zamknięcia danej rundy naboru.
  2. Poprzez kompletną dokumentację należy rozumieć dokumentację, która zawiera wszystkie dokumenty zgłoszeniowe tj. Formularz zgłoszeniowy Przedsiębiorcy wraz z załącznikami:
    • Formularz osoby kierowanej na usługę rozwojową – Załącznik nr 3 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa,
    • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – Załącznik nr 5 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa,
    • Oświadczenie dotyczące otrzymanej pomocy de minimis – Załącznik nr 4 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa wraz z zaświadczeniami o otrzymanej pomocy de minimis za okres 3 lat,
    • Kopia Umowy spółki cywilnej (jeśli dotyczy),
    • Pełnomocnictwo do reprezentowania Przedsiębiorcy (jeśli dotyczy) z podpisem notarialnie poświadczonym – Załącznik nr 1 do umowy – promesy,
    • Oświadczenie o braku równoległego aplikowania do innych Operatorów PSF w województwie wielkopolskim – Załącznik nr 7 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa,
    • Oświadczenie dotyczące analogicznego wsparcia – Załącznik nr 8 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa,
    • Zaświadczenie Przedsiębiorcy dotyczące osoby oddelegowanej do projektu – Załącznik nr 9 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa,
    • Oświadczenie o spełnianiu kryteriów MŚP – Załącznik nr 10 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa:
      • Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich zamkniętych lat obrotowych (w przypadku firm działających krócej, za okres ostatnich zamkniętych lat obrotowych), sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości – jeśli przedsiębiorstwo ma obowiązek sporządzania sprawozdań finansowych na podstawie przepisów o rachunkowości
      • Zestawienie księgi przychodów i rozchodów/ewidencja przychodów (podmioty rozliczające się ryczałtowo) /decyzja Naczelnika Urzędu Skarbowego lub potwierdzenie przelewu podatkowego (podmioty rozliczające się na podstawie karty podatkowej) za okres ostatnich
        3 zamkniętych lat obrotowych (w przypadku firm działających krócej, za okres ostatnich zamkniętych lat obrotowych) – jeśli dotyczy
    • Oświadczenie dotyczące podatku VAT – Załącznik nr 14 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa,
    • Karta Usługi, w której będzie brał udział zgłaszany Uczestnik/ Uczestnicy, wygenerowana z Bazy Usług Rozwojowych,
    • Oświadczenie o braku powiązań z Dostawcą Usług – Załącznik nr 17 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa,
    • Oświadczenie o samozatrudnieniu (jeśli dotyczy) – Załącznik nr 16 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa,
    • Oświadczenie podmiotu uzyskującego wsparcie finansowe dotyczące okoliczności i podstaw do zakazu udostępniania funduszy, środków finansowych lub zasobów gospodarczych oraz udzielenia wsparcia w związku z agresją Rosji wobec Ukrainy – Załącznik nr 15 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa
  3. Za niespełnienie kryteriów formalnych skutkujące odrzuceniem Formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy uważa się: niepodanie wymaganych informacji i nieuzupełnienie danych pozwalających na ocenę przynależności do grupy docelowej, przekazanie danych niegodnych z kartą usługi, przekazanie danych uniemożliwiających przygotowanie prawidłowej umowy wsparcia – promesę.
    O konieczności i sposobie uzupełnienia błędów formalnych w Formularzach zgłoszeniowych Operator powiadamia Przedsiębiorcę pocztą elektroniczną, niezwłocznie po ich wykryciu nie później niż 10 dni roboczych od zamknięcia danej tury naboru. Przedsiębiorca uzupełnia braki formalne w Formularzach zgłoszeniowych maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych od otrzymania uwag od Operatora. W przypadku niedokonania bądź błędnego/niekompletnego dokonania poprawek/uzupełnień w terminie wskazanym przez Operatora dokumenty zgłoszeniowe zostaną odrzucone.
  4. Przedsiębiorca zgłasza do Operatora zmiany w zakresie organizacji usługi
    (w szczególności terminu i miejsca realizacji) niezwłocznie (nie później niż w następnym dniu roboczym od zaistnienia okoliczności uzasadniających zmiany) w formie pisemnej bądź mailowej celem umożliwienia monitoringu usługi.
    W przypadku braku powiadomienia Operatora o zmianach w zakresie realizacji usługi rozwojowej Operator może nie dokonać refundacji kosztów usługi rozwojowej. Do oceny merytorycznej zostają przekazane wyłącznie Formularze zgłoszeniowe poprawne pod względem formalnym.
  5. Weryfikacja dokumentów zgłoszeniowych, w tym ewentualne wezwanie do uzupełnienia, zatwierdzenie dokumentów oraz wezwanie do podpisania Umowy wsparcia – promesy, z Przedsiębiorcą lub odrzucenie dokumentów zgłoszeniowych, następuje niezwłocznie, w terminie do 20 dni roboczych od dnia zamknięcia naboru.
  6. Wezwanie Przedsiębiorcy do uzupełnienia nie wstrzymuje biegu terminu ani nie wydłuża terminu 10 dni roboczych na weryfikację dokumentów zgłoszeniowych u Operatora.
  7. Całość korespondencji pomiędzy Przedsiębiorcą a Operatorem odbywa się drogą elektroniczną. Przedsiębiorca jest zobligowany do podania w Formularzu zgłoszeniowym Przedsiębiorcy adresu dla prawidłowo funkcjonującej i na bieżąco monitorowanej skrzynki e-mail.
  8. O wyniku weryfikacji Operator powiadamia Przedsiębiorcę niezwłocznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  9. W przypadku pozytywnej weryfikacji Operator wydaje decyzje o zakwalifikowaniu się do projektu i wzywa Przedsiębiorcę w terminie 3 dni roboczych, w przypadku podpisu elektronicznego lub w terminie 4 dni roboczych, w przypadku poczty tradycyjnej do dostarczenia załączników niezbędnych do podpisania umowy wsparcia – promesy:
    • zaświadczenia potwierdzające brak zaległości w opłacaniu przez niego składek do ZUS/KRUS oraz podatków do US. Przedmiotowe zaświadczenia są ważne 1 miesiąc od dnia wystawienia i mogą zostać złożone w oryginale, wygenerowane z systemu elektronicznego[1] lub w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
    • W przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej, zaświadczenie należy przedłożyć osobno dla spółki jako podatnika lub płatnika i osobno dla wspólników.
    • W przypadku potwierdzenia zatrudnienia pracowników, Przedsiębiorca jest zobowiązany do złożenia ZUS ZUA dla każdego z pracowników.
    • Oświadczenie o aktualności danych zawartych w formularzach przedsiębiorstwa – Załącznik nr 6 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa.
  10. W przypadku negatywnej weryfikacji Operator podaje uzasadnienie swojego stanowiska. Przedsiębiorcy nie przysługuje możliwość odwołania się od wyników rekrutacji. Nie wyklucza to możliwości ponownego składania dokumentów zgłoszeniowych, w kolejnej rundzie naboru.
  11. Złożone dokumenty zgłoszeniowe nie podlegają zwrotowi.
  12. Złożone przez Przedsiębiorcę dokumenty zgłoszeniowe Operator pozostawia bez rozpatrzenia w sytuacji:
    • złożenia Formularzy zgłoszeniowych niezgodnie z harmonogramem naboru;
    • dostarczenie przez Przedsiębiorcę Formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy wraz załącznikami w terminie późniejszym niż 3 dni robocze, w przypadku podpisu elektronicznego lub 4 dni roboczych w przypadku wersji papierowej, od dnia złożenia Formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy przez system rekrutacyjny do biura projektu lub w formie elektronicznej na adres wskazany na stronie internetowej projektu,
    • podpisania formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy przez osobę/osoby inne niż upoważnione do reprezentowania Przedsiębiorcy zgodnie z KRS/CEIDG;
    • niezłożenia Formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy;
    • niezłożenia Formularza osoby kierowanej na usługę rozwojową;
    • złożenia dokumentów zgłoszeniowych na wzorach innych niż obowiązujących u Operatora;
    • złożenia więcej niż jednego Formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy i kompletu dokumentów rekrutacyjnych w ramach jednej rundy naboru;
    • podpisania dokumentów zgłoszeniowych w sposób, który nie spełnia wymogów określonych we wzorach dokumentów tj. podpis złożony własnoręcznie, w oryginale, nie za pomocą reprodukcji (faksymile), w formie pieczęci bądź wydruku pliku graficznego.
    • jeżeli Operator stwierdzi, że przesłany oryginał Formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy (Załącznik nr 2) różni się od dokumentu przesłanego elektronicznie.
    • Kiedy usługa rozwojowa przekracza przyjęte stawki za jedną godzinę usługi ustalone w § 4 Procedura rekrutacyjna IV ETAP – Ocena merytoryczna formularzy zgłoszeniowych pkt. 2,
    • jeżeli Operator stwierdzi, że przesłany oryginał formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy nie jest dokumentem wygenerowanym z systemu informatycznego projektu.
  13. W przypadku pozostawienia dokumentów zgłoszeniowych bez rozpatrzenia Operator nie dokonuje ich dalszej weryfikacji. O pozostawieniu dokumentów zgłoszeniowych bez rozpatrzenia Operator niezwłocznie informuje Przedsiębiorcę. Przedsiębiorcy nie przysługuje odwołanie od pozostawienia dokumentów zgłoszeniowych bez rozpatrzenia.
  14. W przypadku kilku Formularzy zgłoszeniowych osób kierowanych na usługę rozwojową składanych przez jednego Przedsiębiorcę w ramach jednego zgłoszenia, błąd skutkujący nie kwalifikowalnością do udziału w usłudze rozwojowej, stwierdzony w danym Formularzu osoby kierowanej na usługę rozwojową nie oznacza odrzucenia całej dokumentacji zgłoszeniowej Przedsiębiorcy.
  15. W przypadku kilku usług rozwojowych wybranych przez jednego Przedsiębiorcę w ramach jednego zgłoszenia, błąd skutkujący nie kwalifikowalnością stwierdzony w odniesieniu do danej usługi rozwojowej oznacza odrzucenie dokumentacji zgłoszeniowej Przedsiębiorcy jedynie w zakresie tej usługi.
  16. W przypadku podania nieprawdziwych danych w dokumentach zgłoszeniowych, Przedsiębiorca nie zostanie zakwalifikowany do projektu.
  17. Dane kontaktowe pracowników zgłoszonych na usługę muszą być ich indywidulanymi (osobistymi) danymi kontaktowymi. Operator nie dopuszcza możliwości wskazania jednakowych danych kontaktowych dla pracowników i pracodawców. Wyklucza to podanie ogólnych służbowych numerów telefonów
    i adresów e-mail. Adres mailowy i numer telefonu muszą być przypisany jednoznacznie do danego pracownika.
  18. Jeżeli fakt podania nieprawdziwych danych w dokumentach zgłoszeniowych zostanie stwierdzony na etapie uczestnictwa w projekcie, koszty udziału w usłudze zostaną uznane za niekwalifikowalne a umowa wsparcia – promesa zostanie rozwiązana.
  19. Przedsiębiorca wraz z dokumentacją zgłoszeniową składa oświadczenie o braku równoległego aplikowania do innych Operatorów PSF w województwie wielkopolskim. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa.
  20. Operator zastrzega sobie możliwość wprowadzania dodatkowych wymogów formalnych dotyczących składania dokumentów zgłoszeniowych, wykraczających poza zakres niniejszego Regulaminu i obowiązujące wzory załączników.
  21. Nabór przebiega zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji.

IV ETAP – Ocena merytoryczna formularzy zgłoszeniowych

  1. W trakcie oceny merytorycznej Operator dokona weryfikacji ceny usług/usługi, które zostały wskazane do dofinansowania przez Przedsiębiorcę w złożonym przez niego Formularzu zgłoszeniowym Przedsiębiorcy. W celu porównania cen usług weryfikowana będzie cena za osobogodzinę netto.
  2. Maksymalna kwota dofinansowania pojedynczej usługi rozwojowej w przeliczeniu na jedną godzinę usługi dla jednego pracodawcy, Przedsiębiorcy lub pracownika wydelegowanego przez pracodawcę nie powinna przekraczać III kwartyla dla danej kategorii usług (75% usług w ramach wybranych kryteriów ma cenę za osobogodzinę netto, równą lub niższą).
  3. Weryfikacja odbywa się na podstawie porównywarki cen usług zamieszczonej na stronie BUR: https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/wyszukiwarka/porownywarka.
  4. Łączny termin dokonania oceny merytorycznej przez Operatora wynosi maksymalnie 14 dni roboczych od dnia złożenia Formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy.
  5. Określając maksymalną kwotę dofinansowania pojedynczej godziny usługi rozwojowej należy posiłkować się wynikami badań cen rynkowych usług rozwojowych wykonywanych na zlecenie PARP, jak również porównywarką cen usług rozwojowych dostępną w BUR. Maksymalna kwota dofinansowania pojedynczej usługi rozwojowej w przeliczeniu na jedną godzinę usługi dla jednego pracodawcy, Przedsiębiorcy lub pracownika wydelegowanego przez pracodawcę nie powinna przekraczać III kwartyla dla danej kategorii usług (75% usług w ramach wybranych kryteriów ma cenę za osobogodzinę netto, równą lub niższą).
  6. Operator zobowiązany jest do porównywania cen za okres 12 miesięcy. Za dzień weryfikacji ceny usługi można uznać dzień oceny Formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy przez Operatora, niemniej jednak termin oceny nie powinien przekraczać 14 dni roboczych od dnia złożenia Formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy. Ponadto:
    • jeżeli wśród danych do analizy w porównywarce BUR wskazano przynajmniej 1 usługę dla województwa lub przynajmniej jedną usługę dla obszaru ogółem (w przypadku braku usług w danej kategorii dla województwa wielkopolskiego) to wygenerowanie wartości należy uznać za wiążące;
    • jeżeli porównywarka cen nie zawiera danych do analizy, Operator zobligowany jest do weryfikacji racjonalności ceny usługi na podstawie analizy minimum trzech ofert z rynku komercyjnego i na tej podstawie wydaje decyzję o możliwości kwalifikowania usługi;
    • IZ FEW dopuszcza możliwość weryfikacji ceny usług rozwojowych uwzględniając łączną ilość godzin szkolenia z karty, obejmującą również koszt egzaminu i wydania certyfikatu. W przypadku, gdy cena egzaminu została odgórnie ustalona i jest tożsama dla wszystkich szkoleń z danej kategorii np. koszt egzaminu na prawo jazdy, cenę usługi należy weryfikować wyłączając koszt egzaminu i certyfikatu.
  7. Za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się usługę trwającą zarówno 45 minut jak i 60 minut (w zależności od programu i charakterystyki szkolenia). Liczba godzin objętych wsparciem nie może być większa niż liczba wskazana w polu „Liczba godzin usługi” w Karcie Usługi rozwojowej.
  8. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, IZ FEW może wyrazić zgodę na dofinansowanie usługi rozwojowej, której cena za jedną godzinę usługi przekracza przyjęte stawki ustalone zgodnie z pkt. 5 i 6.
  9. Operator ma prawo weryfikować załączoną do dokumentacji zgłoszeniowej Kartę Usługi wygenerowaną z BUR pod kątem poprawności jej sporządzenia tj. zgodności z Załącznikiem nr 2 – Karta Usługi do Regulaminu Bazy Usług Rozwojowych dostępnym pod adresem Instrukcja wypełniania Karty Usługi 'Usługa o charakterze zawodowym’ – ząłącznik 2 do Regulaminu BUR (parp.gov.pl)
  10. Przedsiębiorca w Formularzu / osoby kierowanej na usługę rozwojową jest zobowiązany przedstawić uzasadnienie wyboru usługi rozwojowej zgodnie ze zidentyfikowanymi potrzebami w zakresie:
    • zgodności tematyki wybranej usługi z prowadzonym rodzajem działalności,
    • zgodności tematyki wybranej usługi z zajmowanym stanowiskiem pracy pracownika delegowanego na usługę,
    • zasadności wyboru usługi w aspekcie czasu trwania zatrudnienia pracownika delegowanego na usługę,
    • zasadności wyboru usługi w aspekcie aktualnych/przyszłych potrzeb przedsiębiorstwa i sposobu ich realizacji poprzez usługę,
    • celu biznesowego usługi – wymiernych korzyści jakie przedsiębiorstwo osiągnie w wyniku realizacji usługi.
  11. Operator ma prawo odmówić udzielenia dofinansowania usługi, dla której ww. uzasadnienie nie wskazuje jednoznacznie, iż w wyniku jej przeprowadzenia nastąpi nabycie, potwierdzenie lub wzrost wiedzy, umiejętności lub kompetencji społecznych Przedsiębiorcy i/lub jego pracowników, w tym zdobycie kwalifikacji, przekładające się na rozwój Przedsiębiorcy – realizację celu biznesowego Przedsiębiorcy.
  12. Operator zastrzega sobie możliwość wezwania Przedsiębiorców do przedstawienia elektronicznie lub/i papierowo innych dokumentów potwierdzających kwalifikowalność przedsiębiorstwa oraz jego pracowników. Nieprzesłanie dokumentów w wyznaczonym przez Operatora terminie 3 dni roboczych w przypadku podpisu elektronicznego lub w terminie 4 dni roboczych w przypadku wersji tradycyjnej dokumentacji, spowoduje odrzucenie Formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy z systemu rekrutacyjnego Operatora w ciągu 14 dni roboczych. Powoduje to konieczność ponownego złożenia przez Przedsiębiorcę formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy.
  13. Po pozytywnej weryfikacji Formularza zgłoszeniowego Przedsiębiorcy, Operator wzywa Przedsiębiorcę do przedstawienia załączników do umowy wsparcia – promesy.
  14. Po pozytywnej weryfikacji załączników do umowy wsparcia – promesy Operator podpisuje z przedsiębiorcą umowę wsparcia – promesę określającą warunki stron oraz nadaje ID wsparcia uczestnikowi instytucjonalnemu (Przedsiębiorcy).
Lp.RokKwartałMiesiącTermin naboru
12024IIKwiecień03-17.04.2024
22024IIKwiecień/Maj23.04.2024 – 07.05.2024
32024IIMaj15-29.05.2024
42024IICzerwiec06-20.06.2024
52024II/IIICzerwiec/Lipiec27.06-11.07.2024
62024IIILipiec/Sierpień18.07-01.08.2024
72024IIISierpień08.08-22.08.2024
82024IIIWrzesień05.09.2024 – OTWARTY